Miele W 3241

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele W 3241 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Esther 23-11-2023

Zeer betrouwbare en goede wasmachine!

Geschreven voor: Miele W 3241

Dit is een erg fijne wasmachine. Wij gebruiken hem nu al bijna 12 jaar en hij vertoont nog steeds geen gebreken. We hebben er nog nooit problemen mee gehad. Gewoon eigenlijk niks op aan te merken.
Fijn dat hij zo betrouwbaar is en we nog steeds geen nieuwe hebben hoeven kopen.

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • Maakt goed schoon
  • Hij gaat lang mee

fam. Nieuwkoop 18-12-2015
Geschreven voor: Miele W 3241

Na een gebruik van bijna 6 jaar begon onze Miele wasmachine electrische te stinken. De monteur constateerde dat de motor vervangen diende te worden omdat de rotor ovaal was afgesleten wat volgens hem bij dit type motor wel vaker voorkomt.
Hoewel Miele beweerd dat de machine ontworpen is om 10.000 uur probleemloos te functioneren en ons exemplaar nog geen 4000 uur gedraaid heeft (wat electronisch uitgelezen kan worden) is van Miele uit geen enkel teken van enige colance te bekennen.
U heeft als consument dus gewoon pech gehad.
De totale reparatiekosten van 406 euro zijn geheel voor eigen risico.(aanschafprijs machine ruim 1000 euro)
Kortom de duurzaamheid van de huidige generatie Miele wasmachines is helaas ver te zoeken
wat ons heeft doen besluiten dat dit dan ook de laatste Miele machine is die nog door ons wordt aangeschaft. U bent als consument dus gewaarschuwd!

fam. Nieuwkoop

jkran70 24-12-2012
Geschreven voor: Miele W 3241

Onze nog geen 5 jaar oude Miele Wasmachine W3241 is stuk (losse binnen trommel) en repareren loont niet meer (reparatie meer dan Eur 800). Dit constateert de firma Romijn uit Papendrecht een Miele dealer, volgens Romijn hebben we gewoon pech met deze machine. Ik stuur Miele een mail of er nog iets te regelen valt, want een Miele binnen 5 jaar stuk is toch niet normaal. Na 5 dagen geen reactie, ik bel de klantcontacten afdeling van Miele. Die horen mijn verhaal aan en geven aan dat een eigen Miele monteur eerst moet kijken. Men belooft mij dezelfde middag te bellen voor een afspraak. De volgende dag neem ik maar weer zelf contact op, want er belt niemand. Ik word beter geholpen, men stuurt een monteur en er wordt daarna een bod gedaan of met korting repareren of met korting een nieuwe Miele wasmachine. De monteur komt 3 dagen later en constateert hetzelfde als de firma Romijn. Repareren veel te duur en men komt met een bod voor een nieuwe machine. Of ik even Eur 91.50 wil afrekenen voor het bezoek. De nieuwe machine (W3371) krijgen we voor Eur 899 (inclusief korting). Nazoeken op internet geeft direct aan dat de machine voor deze prijs op internet is te krijgen. Ik bel opnieuw klant contacten en daar krijg ik te horen dat de monteur betaald moet worden, tenzij ik een nieuwe machine koop, dan neemt Miele de monteur voor zijn rekening. Ik geef aan dat het bod voor een nieuwe machine met korting niets voorstelt (zo te koop op internet) en dat de monteur op Miele’s verzoek komt kijken of de firma Romijn zijn werk goed heeft gedaan. Dus ik betaal geen rekening voor de monteur en koop ook nooit meer een Miele. Wat een slechte service en kwaliteit. Een zware teleurstelling. Je koopt voor een Miele twee a drie ‘beste koop’ machines, ik kan me niet voorstellen dat de kwaliteit en de service bij andere bedrijven nog slechter kan.

Mark.K 11-05-2013

Altijd miele producten gehad en ja tuurlijk kan er iets kapot gaan alleen hebben wij de laatste tijd wel veel wat vroegtijdig kapot ging laatst de wasmachine monteur geweest en adviseerde een nieuwe aan te schaffen rep zou te duur worden achteraf blijkt het om een printplaat te gaan die je via internet kan laten reviseren el 150 module ben je een beetje handig is dit zelf te vervangen en kost nog geen €100 euro maar goed zo wijs waren we toen nog niet en op advies van de monteur ingegaan en een nieuwe machine gekocht voor dik €1200 euro en indien we een nieuwe machine kochten binnen Nederland natuurlijk een miele zouden we de voorrij kosten en diagnose kosten van €93,81 terug krijgen van miele
Ja jammer joh op het moment dat we de monteur moesten betalen weigerde de mobile pinautomaat dus gepast contant betaald en een factuur van de monteur ontvangen je zou denken geen probleem dus nadat we een nieuwe machine hadden gekocht hebben we gebruik gemaakt van de miele compensatie regeling factuur aankoop nieuwe machine en inspectienota opsturen en we zouden €93,81 gecrediteerd krijgen echter na een maand van versturen geen reactie dus bellen en nog eens bellen uiteindelijk kregen we een credit factuur opgestuurd maar geen geld gestort dus weer bellen en kregen het antwoord dat we nooit zouden hebben betaald en daarom geen geld terug kregen we hebben nog uitgelegd dat de mobile pin niet werkte hetzij door slechte ontvangst of door de storing van ing die bestookt werd door ddos aanvallen maar dat mocht niet baten de monteur zou geen geld aannemen................

Nu voel je je natuurlijk wel flink beetgenomen is de monteur een oplichter..(denk ik niet)...of zouden ze het geld intern niet juist hebben ingeboekt een ding weet ik wel er word niet genoeg moeite gedaan om dit uit te zoeken en dat vindt ik erg slecht denk dat dit wel de laatste miele is geweest en dat alleen door de bar slechte service bah bah en nog een bahhhh

Mw. van Rens 05-09-2012
Geschreven voor: Miele W 3241

Vier jaar geleden kochten wij de Miele W3241 wasmachine. Wasresultaten zijn prima, mogelijkheden ook. Ten aanzien van duurzaamheid zijn wij niet tevreden. Recentelijk ging de wasmachine kapot; een dure printplaat moest vervangen worden. Rekening 540 euro waarvan 380 euro voor de print! Na toepassing van een coulanceregeling van Miele en klagen onzerzijds werd de rekening vereffend op 225 euro. Wij vinden dit nog steeds onacceptabel omdat Miele hiermee eigenlijk zegt dat een duur onderdeel van de W3241 kapot kan/mag gaan en de klant daar deels verantwoordelijk voor wordt gehouden.

jkran70 24-12-2012

Nog goed onderhandeld. Bij ons waren de reparatie kosten Eur 800,- voor een losse trommel. En men was bereid naar Eur 600,- te zakken, nog wel even Eur 91,50 voor de monteur af te rekenen. Net een nieuwe Whirlpool (beste koop consumentenbond) gekocht voor Eur 400,- . Kan nooit slechter zijn dan Miele

Mevr. H.J. Dijkstra 10-05-2012
Geschreven voor: Miele W 3241

M'n allereerste wasmachine was een Philips en na 3 maanden was de klok al kapot en na 6 jaar de lagers wat een enorme herrie veroorzaakte. De 2 de machine een AEG bovenlader met een aparte centrifuge was weer geen goede keuze, na 8 jaar begon de machine te lekken en de aparte centrifuge was geen goede vondst, de was moest goed verdeeld worden anders begon de machine te dansen. Uiteindelijk een Miele gekocht, voor toen een enorm bedrag van 2200 gulden dus € 1000,- had ik het maar eerder gedaan. 22 Jaar heb ik m'n wasmachine gehad zonder ook maar een reparatie nu 22 jaar later natuurlijk weer een Miele wasmachine en tot m'n grote verbazing nog goedkoper dan de vorige. De machine is bijna geruisloos. Ik vind het reuze ideaal dat de keuze van het wassen zo groot is. Wat voor mij ook fijn is dat ik geen kracht hoef te zetten om de deur te openen even op het knopje drukken en jahoor de deur gaat open. Ik ben zeer tevreden over m'n aankoop.

Jan-Willem66 26-10-2011

--------- update review, 26-10-2011 ---------
Na een paar maanden in bezit: fijne wasmachine. Pomp wel rumoerig en ook twijfel bij het geluid van het wassen ( draaien) de linker kant. Dit klinkt wezenlijk veel meer hoorbaar op de lagers van ofwel motor danwel trommel. Van alle wasmachines die ik tot nu toe heb gehad is dit de duurste , maar ook gezegd: de fijnste. 899E keurig bezorgd en waterpas aangesloten. Wel de keuze gemaakt voor een onderhoudscontract voor de periode van 8 jaar ( 2 jr garantie).

---------- 1e review, 08-07-2011 ---------
Ik had ook een best dure wasmachine, deed het ook prima. Ik heb zelf jaren deze apparaten verkocht en het is waar wat men zegt over Miele, maar hij kost dan ook twee keer meer. Toch, na drie Duitse machines verder in 18 jaar en een kompleet rotte bende roest en schimmel op de bodemplaat van de laatste dure AEG uit 2004, vraag ik mij af me af of ik die tijd probleemloos had kunnen doorkomen met een Miele. Wijsheid komt met de jaren. Ik heb em toch gekocht voor een half maandsalaris en ik kan niet anders zeggen dan geweldig. Grote Klasse! Je kan inderdaad overwegen of je je verzekerd bij Miele voor 157 E per 10 jaar ( dat is 15 E per jaar!) Alles inclusief. Als er dan iets is, is het kosteloos opgelost en de irritatie ook.

Miele-specialist 15-11-2011

Dat de motor meer geluid produceert als deze linksom draait, is volkomen normaal:
Als de wastrommel linksom draait, worden de koolborstels van de motor ietwat gekanteld waardoor ze niet loodrecht op de collector van de motor passen en ze door dit proces minder snel verslijten. Door dit 'kantelproces' ontstaat er een ander geluid 'jengelend'
Miele B.V. kan dit niet toepassen bij het rechtsom draaien omdat dit de centrifugekant is en hoge toerentallen dan schadelijk zijn voor de motor als de koolborstels niet loodrecht op de motor staan i.v.m. een teveel aan vonkvorming.
De koolborstels en motor gaan langer mee door dit 'kantelproces'

mercedes2011 16-09-2011
Geschreven voor: Miele W 3241

Eerst bouwknecht gehad ,dat is een echte miskoop geweest,Nu hebben we in ons gezin een Miele wasmachine en droger,onze vorige miele heeft ruim 15 jaar zonder problemen gedraaid,twee tot drie maal daags,wij destijds extra garantie bijgekocht,een maal een draad los in de machine,dat is perfect verholpen door miele.voor ons is miele helemaal top ,geen zeepbakjes die afbreken ,geen deur die kopot gaat of er af valt ,geen machine die door je huis loopt,mijn dochter heeft een aeg volgens de verkoper net zo goed als miele,het liefst zet ze hem aan straat,heel veel lawaai maakt de machine,en je moet hem na een wasbeurt opzoeken ,zo danst hij ,schokbrekers vervangen,enz,echt troep ,zonde van het geld.
Echt geef een paar honderd meer uit,en koop een maar miele.
De machines zijn echt top,en ik ben het niet een met sommige andere reviews,dat sommige dingen niet onder garantie gemaakt worden,vaak zij het ook dingen die niet onder garantie vallen,ik vind dan moet je ook eerlijk zijn dat het je eigen schuld kan zijn .
Ik liet mij vroeger ook vaak iets anders aan praten en overhalen .
Dat doe ik niet meer,als ik nu naar de winkel ga weet ik precies wat ik wil hebben .
Ik rijd een mercedes,dat vinden vele mensen ook niets,ik ben nooit merk gek geweest,totdat ik met veel tegengas van vele anderen,er toch een gekocht heb.
Dat is net als miele, zeer degelijk en gemaakt voor lang gebruik en onzetend veel km,en blijft,zelfs na meer dan 600000 km gewoon als nieuw blijft rijden,niets aan de auto ramelt of kraakt
Dat gevoel heb je met miele ook .

crsto55 11-08-2011
Geschreven voor: Miele W 3241

In 2008 deze wasmachine gekocht. Over de duurzaamheid zijn wij niet erg tevreden: Na drie jaar ging de wasmachine kapot. Er moeste een nieuwe elektrische schakelaar (soort klok) in. Miele reparateur laten komen. Helaas hadden we de aankoopbon niet meer. Wasmachine bleek uit België afkomstig te zijn zodat serienummer in NL niet te achterhalen viel. Toch kregen wij van Miele een coulance regeling. We hoefden alleen de schakelaar te betalen. (210 euro) De voorrijkosten en arbeidsloon niet.
Verder zijn wij erg tevreden over de wasmachine. Hij wast goed schoon. Er zitten vele programma's op. Ook een automatische niveau regelaar. Wasmachine past waterniveau aan de hoeveelheid was die er in zit.

brummen 23-02-2010
Geschreven voor: Miele W 3241

miele 3241 goede machine is wel wat duurder geworden, maar ik heb er wel 10 jaar garantie bij kunnen kopen, ik zou niet weten waarom niet volgens een eerder geplaatste review.
in de openslaande vulopening is te zien uit welk land de machine komt bij mij uit germany.
ook komt dit type nummer voor in de optielijst bij het invullen van het serviceverzekering-certificaat.
wil je zekerheid dan kun je eerst kontact zoeken met miele
over de garantiemogelijkheden.

LauraD 21-04-2008
Geschreven voor: Miele W 3241

Na 5,5 jaar Edy met storingen in jaar 1, 4 en 5 heb ik deze Miele aangeschaft. Ik hoopte net als een eerdere revieuw te kunnen zeggen: mijn was wordt steeds witter. Want mijn was werd al jaren roze in de Edy. Nou, ik kan het nu na 2 maanden gebruik echt beamen: mijn was wordt steeds witter!! Ik ben superblij en ruik nog steeds elke keer aan mijn schone was als ik deze aan het opvouwen ben, ruikt lekker fris en is goed schoon. Ik ben helemaal blij!
Oja, van die garantie daar baalde ik ook van. Ik dacht 10 jaar bij te kopen, maar helaas, de machine is uitgeleverd aan Belgie en mag dus niet bij Miele Nederland verzekerd worden. Ook niet bij Miele Belgie, want dan moet je in Belgie wonen :-( Garantie bijkopen via de winkel is niet voordelig, dus helaas. Dit vind ik wel een (kinderachtig) minpuntje van Miele Nederland. Maar zolang als mijn Miele geen kuren krijgt hoor je me niet, want hij is top!

Roel R 25-03-2008
Geschreven voor: Miele W 3241

Na een aantal wasmachines te hebben gehad, de eerste een Indesit, de tweede Bauknecht, de derde Philips wat nu geloof ik Whirlpool is, allemaal heel veel problemen gehad op de laatste na. Deze laatste had ook wel wat storingen, maar wel de minste. Tja, je hebt de kinderen klein en je moet veel wassen. Toen de knoop doorgehakt, een Miele werd aangeschaft, toen der tijd, het was in 1990 of 91, 2600 Gulden een hoop geld. Maar dit heeft geloond, het enige wat eraan is geweest is de wateraanvoerslang, een klein lekje in de afsluiter ervan. Hoewel deze slang € 150.00 kost heb ik hem gemaakt, dit is weer zo`n 2 jaar geleden. Nu na al die jaren hoor ik het trommel lager, of lagers, ze beginnen te slijten. Dat is het enige wat eraan is geweest na al die jaren heel intensief gebruik. Dit was een Novotronic. Voor mij staat vast, ik koop weer een Miele, en hoop dat ik er weer zo goed mee uitval.

H.B.vdKooij 30-01-2008
Geschreven voor: Miele W 3241

In 1996 een Miele wasmaschine aangeschaft. Nooit problemen mee gehad. Uitstekende wasresultaten.
Handige wasprogramma's voor kleine en speciale wassen.
2008 nieuwe wasmaschine aanschaffen.Wordt dus weer een Miele

sandra5 08-10-2007
Geschreven voor: Miele W 3241

Superstil en superschoon, wat een verademing na een rammelende Bauknecht die ook nog eens elke maand een storing had, dan weer met de afvoer, dan weer met de pomp, dan weer iets elektrisch. Na een hoop ergernis met de Bauknecht ga ik nu hopelijk een hele lange tijd plezier hebben van deze Miele. Tot nu toe zeer tevreden.

AJ Warren 30-08-2007
Geschreven voor: Miele W 3241

Heb de machine nu ongeveer een halfjaar in bezit. Na 25 jaar huwelijk en 6 machines versleten ,de AEG heeft het nog het langs uitgehouden. De laatste een Marijnen. Deze heeft het precies anderhalf jaar uit gehouden en was totaal naar de filestijnen. Ik was het beu en heb dan uiteindelijk op advies van dealer uiteindelijk een Miele gekocht. Heb er gelijk 10 jaar garantie bij gekocht. Tot zover niks als lof. Lekker stil, wast schoon en erg wit. Wat levensduur betreft dat moet zich nog bewijzen maar met 10 jaar gerantie , wie doet me wat. Mijn enigste spijt dat ik nu nog heb, Ik had hem veel eerder moeten kopen. Gooi al die andere wasmachines maar weg en koop een Miele!!!

Veerle 20-02-2007
Geschreven voor: Miele W 3241

Wat een verademing. Heb mijn vorige machine (Bauknecht, zelfs nog in garantie) dan toch maar buitengegooid. Ik moest gemiddeld 1 keer per maand een technieker laten komen.
Nu is de was properder, de machine is zeer stil. Kortom had ik dit geweten, had ik de vorige al langer weggedaan. Hopelijk scoort hij ook op duurzaamheid zo goed. (ik gebruik hem wel 10 keer per week)

Bert Jurgens 19-07-2006
Geschreven voor: Miele W 3241

Superstil en goed wasresultaat.
Daarbij ook de mogelijkheid een garantie van 10 jaar af te sluiten.
Kortom chapeau.

wassi2 17-07-2006
Geschreven voor: Miele W 3241

Super machine...erg stil en robuuste uitstraling. ook bij 1400 toeren erg stil.
was komt er erg schoon en droog uit. witte was wordt steeds witter.....!! na 3
jaar bauknecht met allemaal storingen en niet schoonwassen... Sevice ook
perfekt, belde nl. nog met miele voor een inzetbak voor de zeeplade ivm
vloeibaar wasmiddel: krijg deze gratis opgestuurd door miele. Nu heb ik ook
geen wasbolletjes meer die tegen het glas of de trommel tikken en wast daarom
nu nog stiller. Kortom MIELE er is geen betere!!

Danny 42 11-07-2006

zeer stille machine.
De was is zeer zacht en proper
Veel keuzes in programma's .
Gewoon de stekker insteken , de afvoer in het buisje aan de muur (riool) ,
water aansluiten en eens laten draaien zonder was . Zo staat het beschreven.
Bediening is zeer eenvoudig.
Deze machine is een goede keuze